روش‌ها،ایده‌ها و رویکرد تبلیغات در کسب‌وکارهای B2B * آژانس تبلیغاتی افق اندیشه|تبلیغات-برندیگ-تیزر- دیجیتال مارکتینگ
32899
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-32899,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,paspartu_enabled,paspartu_on_bottom_fixed,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive
 

روش‌ها،ایده‌ها و رویکرد تبلیغات در کسب‌وکارهای B2B

مارکتینگ

روش‌ها،ایده‌ها و رویکرد تبلیغات در کسب‌وکارهای B2B

اشتراک گذاری در

با نگاه اجمالی به روند بازاریابی و مارکتینگ در ایران کاملاً متوجه نگاه موضعی و یک‌جانبه به کسب‌وکارهای B2C و نسخه‌های متعدد برای روند افزایش فروش و رونق در این زمینه هستیم. اصلاً نگاه ما به مدیریت بازاریابی کاملاً به سمت کسب و کارهای B2C گرایش دارد. حاصل این برخورد می‌شود متخصصین بازاریابی و تبلیغات  که نسخه‌هایشان فقط درزمینه مشتری نهایی و تأثیرگذاری بر او تخصص دارند و در مقابل، حرف تازه‌ای برای کسب‌وکارهای B2B ندارند.

در واقع “درد” نگاه موضعی در حوزه مدیریت فقط به این خلاصه نمی‌شود که از بازاریابی فقط تبلیغاتش را تجویز می‌کنیم و تمام درد شرکت خودمان را می‌خواهیم با تبلیغات درمان کنیم یا اینکه تمام توان و بودجه خود را در فعالیت‌های تبلیغاتی و در خوش‌بینانه‌ترین حالت در فعالیت‌های ترفیعی صرف می‌کنیم. درد نگاه موضعی شامل حال خود تبلیغات هم می‌شود. اطراف ما شرکت‌های تبلیغاتی بسیاری هستند که اکثراً نسخه‌هایشان تماماً به درد کسب‌وکارهای B2C می‌خورد. شرکت‌هایی که با راهکارهای B2C قصد مشاوره دادن به تمام کسب‌وکارها با هر شکل و فرمتی را دارند بدون آنکه از مهارت‌ها و تخصص لازم برای مشاوره دادن و راهکار دادن به کسب‌وکارهایی با ساختار متفاوت بازار برخوردار باشند. در این بازار معلوم نیست تکلیف کسب‌وکارهای B2B چه می‌شود؟ مشخص نیست که این کسب‌وکارها چگونه می‌توانند به بازار، خود را معرفی کنند؟ اینکه نگاه موضعی در تبلیغات ایران از کجا ریشه می‌گیرد به کنار از طرفی مهم این خلاء است که در حوزه مشاوره به تعداد کثیری کسب‌وکار با رویکرد B2B وجود دارد که ضرورت مشاوره با  شرکت‌های تخصصی تبلیغاتی را ایجاب می‌کند.

تبلیغات

متأسفانه با جرئت می‌توان گفت تقریباً اکثر شرکت‌های تبلیغاتی ، برای بازارهای B2B ایده و راهکاری علمی و عملی ندارند

متأسفانه معمولااگر شرکت‌های مختلف ، با بازارهای مختلف با مشتریان و محصولات مختلف به شرکت‌های تبلیغاتی  مراجعه کنند با یک نسخه واحد روبرو هستند از بیلبوردهای سر راه شرکت به خانه مدیران تا تبلیغات در تلویزیون و …

نسخه‌هایی یکنواخت و گاها کهنه!!!

وقتی بدانیم حدود۸۷%شرکت‌های صنعتی تجارتی و خدماتی در این حوزه مشغول به فعالیت می‌باشند. اهمیت مشاوره صحیح تبلیغاتی بیش‌ازپیش مشخص می‌شود.

مهم‌ترین بخش از اجرای کمپین یک سازوکار B2B استفاده از تیم تحقیقات بازار جهت شناخت کافی و کامل از آن سازوکار است.

پیش از پرداختن به نحوه عملکرد ما در کانون آگهی و تبلیغات افق اندیشه  در حوزه تبلیغات کسب‌وکارهای B2B بد نیست تا چند کلام در رابطه بازاریابی با کسب و کار بیان کنیم.

هدف از بازاریابی ایجاد ارتباط میان صاحبین کسب‌وکار  و مشتری به این منظور که محصول یا خدمت  کسب‌وکار را در اختیار مخاطب و مشتری مدنظر قرار بدهیم.

در صنایعی که مخاطب عام است، مردم  یا جامعه بسیار بزرگی را پیش رو داریم، که گستره‌ی فاکتورهای تفکیک‌کننده‌ خیلی زیادی دارند،در اینجا  ما بازار B2C را در اختیار داریم. پس بنابراین باید این جامعه رو هدف قرار بدیم. یک مشاور یا آژانس تبلیغاتی می‌بایست از یک طرف کسب‌وکار رو بشناسد و از یک طرف مخاطب را. در B2C شانس ما برای شناخت مخاطب برای کسب‌وکارهای مختلف و متنوع بسیار بالاست چون در اکثر مواقع مردم و یا حداکثر بخشی از مردم را داریم که باز هم جامعه بزرگی را تشکیل می‌دهند.

اما در کسب‌وکارهای B2B وقتی می‌خواهیم میان  صاحبین کسب‌وکار و مشتری و مخاطب ارتباط ایجاد کنیم، کار بسیار تخصصی‌تر می‌شود. ما باید کسب‌وکار را کامل بشناسیم.صنعت را کوچه به کوچه بشناسیم و از طرف دیگر باید مخاطب و مشتری که کاملاً خاص تعریف می‌شود را بشناسیم و درک کنیم. مشتریان و مخاطبان B2B کسب‌وکارها در اکثر موارد آن‌قدر حساس و تخصصی هستند که نمی‌توانیم روی جامعه‌ی دیگری تمرکز کنیم. از طرف دیگر اصولاً افرادی که کسب‌وکار خاصی دارد که مخاطبش B2B است انقدر بازارشان  را خوب می‌شناسند که  به خودی خود بیش‌تر از ۵۰% راه را می‌رود. فضای رقابتی بسیار تنگ و کوچک است و همه رقبا از یکدیگر شناخت کاملی داشته و هیچ چیز عمومی نبوده و همه‌چیز تخصصی و خاص است. پس بنابراین هیچ‌گاه  نمی‌توان نسخه B2C یا حتی نسخه مشابه را برای B2B پیچید. یک مشاور تبلیغاتی خوب در یک صنعت B2B  مشاوری است که با کمک شما بخشی از بازار کسب‌وکار یا صنعت باشد.

مارکتینگ و تبلیغات

ما در کانون افق اندیشه فکر می‌کنیم برای اینکه بتوان در صنعتی، مشاوره تبلیغاتی داد بهترین راه این است که اول یک متخصص در آن صنعت بود و بعد یک مشاور تبلیغاتی صنعتی.

تجربه ما در کانون افق اندیشه در حوزه B2B نیاز بالای شرکت‌ها را به ابزارهای تبلیغات و بازاریابی و همین‌طور برندینگ در این حوزه نشان می‌دهد.

به طور خلاصه می‌توان گفت  برنامه‌ریزی کمپین و انتخاب رسانه هدفمند در بازارهای B2B امری پیچیده است که نیاز به شناخت خوب مشاور از بازار صنعت دارد و تنها در این صورت است که می‌توان کمپین اثربخشی را تعریف نمود. لذا پروژه‌های B2B نیاز به صرف زمان بیشتر و هدفمندی دقیق‌تری دارند و به دلیل طراحی برای مخاطبین متخصص، نیاز به دقت نظر بیشتر در طراحی پیام دارند.

از سوی دیگر آنچه در بازار B2B به عنوان رسانه تخصصی می‌تواند مطرح شود رسانه‌هایی است که این مخاطبان برای پیشبرد امور تخصصی مرتبط با کار و صنعت خود به آن مراجعه دارند. این رسانه‌ها مواردی هستند که نیاز به شناسایی خاص دارند .

تجربه نشان داده است که مهم‌ترین اصل در کسب‌وکارهای B2B برای مشتریان قیمت و سود بالقوه می‌باشد. به منظور موفقیت در این حوزه و تبلیغات کسب‌وکارهای B2B مواردی همچون ارائه تأییدیه‌ها و توصیه‌نامه‌ها به مشتریان، توجه به بازاریابی محتوا، توسعه فعالیت‌های مجازی و … قابل ذکر است.

ما در کانون آگهی و تبلیغات افق اندیشه در راستای طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکارهای B2B  همراه شما هستیم.

بدون دیدگاه

ارسال یک دیدگاه